Fett hår

Hassan – Schampo För Fett Hår


Fick en fråga från Sanna.

Har en hårfråga..Mitt hår blir helt fettigt och kladdigt i längderna av vissa balsam..varför blir det så? Och hur får jag bort det lättare? Har tvättat med bara schampo två ggr och det är lite bättre nu men inte bra.

Jag lider som så många andra av fet hårbotten och jag vet att det är riktigt jobbigt. Ibland när jag har tvättat håret på morgonen så känns det fett redan samma kväll, inte alls roligt..

Så vad gör man åt detta?

Det finns mängder med olika shampon att köpa hos frisören som ska motverka fet hårbotten, jag har faktiskt inte provat någon av dessa produkter då jag har en grym favorit från Lóreal som jag inte tänker sluta med.
- Använd både shampo och balsam, var noga med att skölja ur balsamet ordentligt.
- Försök att få volym på håret så att hårbotten får andas, använd volymprodukter och fön.
- Undvik att dra igenom fingrarna i håret under dagen, låt det vara.
- Använd inte produkter med olja.
- Prova torrshampo (jag ska försöka få tag i ett bra torrshampo att tipsa om, än så länge har jag bara provat ett från billiga PROFFS, som du kan köpa på h&m. Det funkar helt okej)


Så här ser min morgonrutin ut för att försöka förhindra att håret blir fett alldeles för fort: Jag shamponerar håret två gånger med intense repair från Lóreal (det viktiga är inte hur många gånger man shamponerar eller hur mycket shampo du tar, utan att det löddrar, då är det rent.) Sedan smetar jag in en klick med inpackning från samma märke, på längderna (ibland smörjer jag botten också eftersom att fett löser fett). Jag sköljer ur inpackningen ORDENTLIGT! Innan jag fönar håret så tar jag i en volymgivande produkt, oftast blir det ett volymmousse från Goldwells stylingserie. Sen blåser jag håret upp och ner så att jag får så mycket lyft som möjligt från hårrötterna (ju luftigare, desto bättre). Jag har även märkt att om jag tar i Dust it från Scwarzkopf upptill så håller sig håret oxå fräscht längre.

Lycka till alla fetton! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0