Fransk manikyr och dåliga vanor

Jag har en hemsk ovana, en som jag har dragits med i säkert sex år, minst! Mina nagalband och jag har en rätt så dålig relation, man skulle kunna säga att det är som att jag vill förstöra dom, döda dom.. MEN! för tre veckor sedan gav jag mig fan på att sluta och jag har inte pillat sedan dess :) Bravo Marielle. Nu tycker jag att jag förtjänar en present, haha. Dyrberg Kern har en väldigt snygg ring som jag skulle vilja ha ;) Än så länge har det gått för kort tid för att kunna säga att jag har blivit av med mitt beroende, men jag är på god väg.

För att fira mina nya snygga händer så gav jag mig själv en fransk manikyr, jag filade till naglarna till en fin form, (även uppepå med en sån där buffrare) och målade tipparna vita. Det är verkligen värt att inte pilla när man får så här fräscha fingrar :)

Först målar jag ett lager med ett ljusrosa underlack. Låt torka. Sen tar jag maskeringstejp (ni vet sån som målare använder) som mall. Sen är det bara att smacka på det vita lacket. Torka. Ta försiktigt bort tejpbitarna.

När tippen har torkat så målar jag på ett till lager med ljusrosa. Sist målar jag ett lager med överlack för att det ska hålla och glänsa fint.

Smörj in naglarna med nagelolja och glöm inte att använda handkräm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0