Att klippa Fias klor..

Jag har i princip aldrig klippt klorna på Fia, dels för att jag aldrig har känt att det har behövts eftersom att dom har slipat ner sig självt. Men nu när det är snö ute så har jag märkt att dom växer jättemycket, därför bestämde jag mig idag för att en gång för alla lära mig denna LÄSKIGA grej. Alla vet ju att ma inte ska klippa i pulpan, det blöder mycket och kan göra lite ont, (det är dock inte farligt om man råkar göra det).

Vi satte Fia uppe på bordet, tog fram lite smarrigt godis och så fick Andreas hålla henne medans jag med darriga fingrar försökte klippa hennes klor. Det var verkligen läskigt och det tog lång tid, men jag klarade alla 14 klor utan en endaste bloddroppe!

Jag hittade ett par suveräna bilder som hjälpte mig jättemycket, http://hundtips.blogspot.com/ som jag tänkte dela med mig av här.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0