Äntligen!

Som jag har längtat efter att cykla! Eftersom att jag har bott toknära jobbet i flera år så har inte det inte blivit så mycket cykling, att min cykel blev stulen förra sommaren gjorde det inte lättare..

Igår dammade jag av Andreas gamla cykel som har stått oanvänd i förrådet i säkert fem år, om inte mer. Däcken var platta som pannkakor men jag hittade en pump som jag försökte använda. Jag slet i nästan 30 minuter men ingenting hände (!) Då gick jag till bensinmacken och bad om hjälp men han sa att han inte kunde för att det var en "special-ventil", typiskt! Så jag slet vidare. När jag äntligen fick i luft i däcket och tog bort pumpen så försvann all luft som jag just pumpan in, snabbare än jag hann blinka.. DAMN IT!!!
Så småningom fick jag i alla fall i lite luft och tänkte att det borde räcka för att cykla till jobbet nästa dag.

I morse när jag låste upp cykeln och började cykla så kände jag att bakhjulet var helt platt, igen! Aja, jag hade ju en tid att passa så det var bara att cykla vidare och ta tag i problemet senare. På jobbet ringde jag Andreas och bad honom komma förbi efter jobbet och prova om han kunde få in luft i bakhjulet. Han fixade det på första försöket, -det var inte ens svårt..

Trots alla däckproblem så var det fantastiskt skönt att cykla igen, äntligen :) Jag längtar till i morgon då jag får cykla igen. Tihi


(Bild från googel)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0